"El follet, el gat i el pastisser"

dimarts, 22  desembre
· 18:00 h   Biblioteca Joan Miró de Mont-roig del Camp
 "Delícies Màgiques" és una pastisseria de molt prestigi a la ciutat. El seu propietari té un secret molt ben guardat per fer que els seus pastissos siguin el més desitjats de tota la comarca.

 Fa uns 4 anys, Ariadna, Marcel i la seva mare Roser es van inventar un joc que van batejar com "La fàbrica de contes". Es tracta d'una capseta petita en la qual hi ha targetes de colors en què van escrivint un munt de coses: Un príncep, un follet, un nen, una nena, un dofí, un castell, un gat, el camp, la ciutat, el bosc, la selva, el mar, un pastisser ...  i també tot tipus d'accions, escriure,  menjar, t enir por, cuinar, anar d'excursió, dormir...  En aquella capseta hi ha prop d'un centenar de targetes de colors i encara avui dia van augmentant de tant en tant.  El joc de "la fàbrica de contes"  consisteix en agafar cadascun dues targetes i escriure un conte amb el que surt, combinant el que diu a les sis targetes i clar, no val fer trampa.
I de vegades, fer lligar una girafa amb un estel no és fàcil, però precisament la gràcia consisteix a arribar a fer-ho amb sentit. Per això els contes d'Ariadna, Marcel  i la seva mare Roser, són diferents i bastant originals. Els tres passen moltes estones pensant i creant entre tots l'argument dels contes i després, Roser els redacta. que en aquest assumptes d'escriure i te la mà trencada.
Un dia vaig rebre un missatge de Roser que deia:
- Hola. Vols enviar algun dels contes que escric? Potser et serveixin. Em sap molt greu  que els contes serveixin per fer feliços només  als meus fills i  m'encantaria que arribessin a molts més nens. Què et sembla, vols? Penso que potser aquesta mateixa alegria i il.lusió que tenim nosaltres  quan ens posem, pot arribar a altres nens. A veure a tu, que entens més que jo, què et semblen els nostres  contes. T’ho faig arribar amb alegria i  espero que els cuidis bé.
Em enviar sis contes meravellosos i d'entre tots ells en vaig escollir aquest i és que mentre el llegia m'anava imaginant les escenes com si una pel. lícula d'animació es projectes dins del meu cervell. Si ho tenia clar, de tots aquest seria el primer: "El follet, el gat i el pastisser".
Dibuixos, molts dibuixos,  esbossos i més dibuixos. Un  conte creat  d'una manera tan especial requeria una posada en escena molt especial. Una cosa que trenques amb tot fet fins ara amb L'Invisible titelles, però sense perdre l'essència ni l'esperit que ens caracteritza.

 Joan Reverté
titellaire


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AQUEST VA SER UN GRAN DIA!

"Què vaig per anar a l'ermita?"

LA VERITABLE HISTÒRIA DEL REI QUE TENIA EL NAS VERMELL AL SERRALLO