divendres, 28 d’agost de 2009

AQUELLA MOSTRA DE TITELLES A MONT-ROIG


L’any 2001 vaig tenir l’oportunitat d’organitzar la ”Ia Mostra de titelles al Baix Camp” al poble on resideixo, Mont-roig del Camp (Tarragona). Per aquell temps jo treballava de dinamitzador cultural a l’ajuntament. Era l’oportunitat de crear un festival inexistent a les comarques de Tarragona

Va ser una experiència enriquidora i un projecte de quasi 2 anys de treball cercant companyies i anant a veure espectacles i assistint a diversos festivals. Com sempre sols passar calia cercar ajuts econòmics, i finalment l’Ajuntament de Mont-roig va sumir tota la despesa. La Generalitat ens va denegar una subvenció. Va ser un èxit per ser el primer any 9 companyies, tres dies d’espectacles del 12 fins el 14 d’octubre de 2001. La premsa se’n va fer força ressò. El Punt (1) El Punt (2) El Punt (3) , el Punt (4)

Inaugurà la mostra la Cía Rocamora amb “Les Faules de Lafontaine” li va seguir la Cia la Baldufa amb "El Baróde Munchausen", la Cia Teatre Nu amb "l’home just" i la Cia Teia Moner amb "Les meves estimades besties", Titelles Babi amb "l’ ocell meravellós", Boca Rica amb "Cucudrulu", la cia. L'Estaquirot amb "la Pastissera" i Cia Teia Moner amb "Nyam!". i va cloure la mostra el dia 14 d’octubre la Companyia Binixiflat amb "La llegenda dels Nats".
Malauradament no va haver segona edició . Perquè? Doncs la incompetència dels nostres politics com sempre. No els hi entra al cap que la cultura no es un negoci i clar la Mostra no va donar beneficis.

M'agradaria recuperar aquesta mostra, serià una bona idea, jo estaria fins i tot dispossat a treballar de valent. Llenço la proposta per qui em vulgui escoltar.

foto: Teia Moner "Nyam"
Publica un comentari a l'entrada